- Llegir: procés a través del qual es comprèn un text escrit, no és només descodificar un text, llegir és igual a comprendre, i això té unes implicacions:
- És un procés actiu, perquè qui llegeix a de construir el significat del text, ja que el significat que té pel qui el llegeix no es una replica del significat que l'autor li va voler donar.
- És aconseguir un objectiu, una finalitat: depenent del que volem extreure de la lectura llegirem el text de maneres diferents.
- És un procés d'interacció entre qui llegeix i el text, qui llegeix a de fer-se seu el text relacionant-lo amb allò que ja sap.
- És implicar-se en un procés de predicció i inferència: qui llegeix formula una hipòtesi sobre el significat del text que llegirà i també de les seves parts mentre va llegint.
Escriure: és el procés mitjançant el qual es produeix un text significatiu (característiques del text).
Parlar: expressar el nostre pensament mitjançant el llenguatge articulat de forma coherent, clara, amb correcció i adequació a la situació comunicativa.
Escoltar: comprendre un missatge a partir d'engegar tot un procés cognitiu de construcció del significat i d'interpretació d'un missatge pronunciat oralment. Què demana saber escoltar?: per saber escoltar hem de tenir en compte el següent:
Parlar: expressar el nostre pensament mitjançant el llenguatge articulat de forma coherent, clara, amb correcció i adequació a la situació comunicativa.
Escoltar: comprendre un missatge a partir d'engegar tot un procés cognitiu de construcció del significat i d'interpretació d'un missatge pronunciat oralment. Què demana saber escoltar?: per saber escoltar hem de tenir en compte el següent:
- Un paper actiu i participatiu.
- Un respecte per l'emissor i les seves idees.
- Objectiu, per intentar entendre que ens diu l'altre.
- Descobrir els objectius i propòsits de l'orador.
- Descobrir les idees principals del missatge, reaccionar al missatge i parlar quan acaba l'orador.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada